Translate

mandag den 26. maj 2014

anmeldelse/review af Matas Striberne Silkeprotein Shampoo til tørt og skadet hår


Hej søde læsere <3 
Det er ved at være noget tid siden jeg har lavet en anmeldelse af et produkt, men det skyldes nok at jeg ikke køber så mange ting mere /:
Shampoo skal man dog have, og sidst jeg manglede gik jeg i Matas og købte deres Silkeprotein shampoo, fordi den er billig og den er specielt til tørt og skadet hår - hvilket jeg i den grad har!
Som I nok ved så farver jeg mit hår. Jeg har rigtigt sort hår, med en skør af rødt, men jeg farver det af flere grunde, bl.a. fordi jeg allerede har grå tindinger og fordi mine øjenbryn ikke ved at mit hår på hovedet er sort, de er nemlig lyse og underlige :( 
Så jeg farver hår. Næste gang jeg farver laver jeg et indlæg om det, for jeg tror det kan hjælpe mange, der lissom mig ikke altid lige har råd til at gå til frisøren og få farvet. Lige nu arbejder jeg på at blive lyshåret - ikke blond, men en fin honning-brun ville være drømmefarven! Måden jeg gør det på er at jeg highlighter det først; dvs. jeg laver lyse striber i hele håret, og derefter farver jeg det med en helfarve. Det er altså en proces der kan ses på mine hårspidser! Så jeg valgte at skifte min skælshampoo (som er meget udtørrende for håret!) ud med en shampoo specielt fremstillet til tørt og skadet hår. 

Nu må jeg være ærlig og desværre sige, at jeg ikke er fan. Denne shampoo skummer næsten ikke, og man skal enten bruge rigtig meget eller vaske håret to-tre gange inden det føles rent. Jeg bruger mage leave-in produkter inden jeg styler, føntørre, glatter eller krøller mit hår, så det er vigtigt for mig at få det rent! Jeg har kun haft den i nogle uger, og jeg har altså ikke langt hår, men den er allerede næsten halvt brugt. Så er den altså ikke så billig igen.
Hvis man skal se på de gode sider, så gør den dog sit arbejde. Mit hår er blevet markant blødere og lettere at arbejde med siden jeg begyndt at bruge den, og det føles osse sundere, men det kan osse have noget at gøre med at jeg ikke har føntørret eller glattet det i snart en uge(?). 

Den koster omkring 32 kroner, lissom alle Matas' egne shampoo'er, men næste gang vil jeg nok gå efter en anden. Måske den til farvet hår? Jeg vil i hvert fald lave lidt research inden jeg køber næste gang :) Jeg er generelt glad for shampoo'er uden parfume, fordi jeg ofte bruger en balsam eller en hårkur med parfume i, og jeg synes det bliver forvirrende med for mange dufte blandet. Dér er Matas' shampoo'er gode, fordi du har valget mellem en den samme shampoo med og uden parfume. 

Håber I kan bruge det til noget! 
Kys
Nadia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar