Translate

søndag den 16. marts 2014

sommerglød: anmeldelse af matas sommerglød til lys hud



Hej søde læsere :) I dag vil jeg anmelde Matas' sommerglød bodylotion, da det er på tide at finde den frem igen.
Jeg er ikke den type menneske der suger solen til mig som en svamp, tværtimod kan jeg ligge i den flere timer, uden man kan se nogen synderlig forskel. Det kan skyldes at jeg altid bruger solcreme, så snart uv-indekset er bare lidt over 3, selvom jeg kun bruger faktor 10!
Derfor tyr jeg til hjælpemidler som selvbruner, for jeg vil altså også godt se sommerlig og solbrændt ud!

Jeg har prøvet mange forskellige selvbrunere, blandt andet også den sommerglød creme fra Dove, men jeg er endt med Matas Sommerglød, da den tilføjer en meget naturlig, meget gradvis brun farve. Man vil ikke kunne se det efter første brug, men efter 4. eller 5. gang man bruger den, kan se ses.
Det gode ved denne selvbruner er at den er så naturligt udseende. Man ser ikke orange eller gul ud, men gyldenbrun, hvilket er dét alle går efter (forhåbentligt! haha)! Det er også fedt at man kan styre graden af den brune farve ved at bruge små eller store mængder pr gang, altså et tyndt eller et tykt lag. Jeg vil dog anbefale at man bruger et meget tyndt lag morgen og aften i perioden man bruger den, for selvom den er god, så tager den for evigt om at trænge ind - I am not kidding! Jeg har netop brugt den første dag i dag, og jeg var lidt for generøs med mængden og der er gået en halv time, og jeg kan stadig ikke tage mit normale tøj på (dvs. jeg sidder i en meget stor, løs t-shirt og bare ben, mens jeg skriver dette).
Man skal også være klar over lugten. For selvom Matas har været gode til at tilsætte en mild duft til cremen, så vil din hud komme til at lugte en smule af selvbruner i et par timer. Det aftager, men man skal vænne sig til det. 

Alt i alt er Matas Sommerglød Bodylotion til lys hud en rigtig god løsning hvis du ligesom mig ikke tager så godt imod solen eller hvis du leder efter en sundere, mindre kræftfremkaldende måde at blive sommerlækker på <3 Også prisen er favorabel, den koster kun 69,95,- for 500 ml - det er altså meget billigt i forhold til kvaliteten af den! Og så har jeg den på andet år nu, da der er så meget i og at den er så drøj i brug. Jeg vil klart anbefale den :)

Om nogle uger lægger jeg et før/efter billede ind af mine ben, så man kan se forskellen, glæd dig!

Kys, 
Nadia <3 

1 kommentar:

  1. Har du oplevet at bruge den på ferie? Tænker især når man har været i pool eller i havet, om farven så er røget af når man kommer op igen

    SvarSlet