Translate

torsdag den 20. februar 2014

100000 anvendelser af kokosolie

Hej søde læsere :) <3 jeg ville lige lave et hurtigt indlæg om min nye store kærlighed: KOKOSOLIE<3
Kokosolie er udvundet af, ja, du gættede rigtigt, kokosnødder. Dvs. at hvis du køber en koldpresset, økologisk én af slagsen, hvilket jeg vil anbefale, så får du en olie der smager og dufter svagt af kokos.

Kokosolie er en fast olie i kold form, men det bliver flydende så snart det bliver varmet op. Derudover er det en tør olie, som trænger hurtigt ind i huden, i forhold til f.eks. mandelolie, som godt kan virke fedtet længe. Jeg har længe brugt olie istedet for cremer, især om sommeren hvor min hud er lidt gladere end om vinteren, hvor en god bodylotion nogle gange kan være nødvendig.
Kokosolie er desuden sundere og bedre at bruge til huden end andre olier, da fedtmolekylerne er anderledes end i f.eks. olivenolie, på en måde hvor de ikke tilstopper huden. Og så mener man at kokosolie er antibakterielt, hvilket betyder at det også er vildt godt til akne! Min egen akne er blevet halveret siden jeg begyndte at bruge det.

Jeg bruger min kokosolie hver eneste dag, både indvendig og udvendig. Her er de ting jeg bruger min kokosolie til:

I morgenkaffen: en halv skefuld i kaffen istedet for mælk

Som ansigtsolie under dagcreme: jeg "klapper" en lille smule olie i ansigtet og på halsen inden jeg kommer creme på

Som body lotion: jeg masserer en lille mængde olie på våd hud efter badet, og tørrer mig derefter med et håndklæde, som normalt

Som hårkur: jeg kommer en lille mængde olie i hårspidserne en time før jeg skal vaske hår, eller natten over. Det er let at vaske ud :)

Som øjenvippebehandling: samme fremgangsmåde som med hårkuren

Til tørre albuer, tørre knæ, tørre hæle og tørre læber

Som ansigtsmaske: hvis jeg har brug for meget fugt blander jeg lige dele honning og kokosolie og bruger det som ansigtsmaske

Som stegeolie til madlavning

Som anti-frizz olie til håret, efter hårvask

Som neglebåndscreme: jeg kommer lidt olie på neglebåndene og masserer lidt inden jeg skubber neglebåndene tilbage

Som makeupfjerner: kokosolie er den bedste makeupfjerner! Har du haft fuld festmakeup på, tager du blot en god mængde olie, varmer det op i fingerspidserne, og "vasker" makeuppen af. Fjern al den opløste makeup med vatrondeller med varmt vand på - bonus: helt ren, mega blød hud!

Oilpulling: det laver jeg snart et indlæg for sig selv om ;) det er lidt indviklet.

Det var et udsnit af hvad jeg bruger min elskede kokosolie til, der er sikkert mange flere anvendelsesmuligheder, for det er virkelig et vidundermiddel! Jeg håber du fandt det nyttigt :)

Kys kys

Ingen kommentarer:

Send en kommentar