Translate

mandag den 17. februar 2014

udslæt :( tips og tricks til at komme det til livs!

Hej søde læsere. Her er nogle billeder af mit forfærdelige, men allerede meget bedre udslæt. Jeg ved godt at det er lidt underligt at poste billeder af noget så ulækkert som udslæt, men jeg synes det er vigtigt at vise at alle kan have lidt trælse perioder :) Og som du kan se holder jeg humøret oppe, selvom det irriterer mig at jeg ikke kan tage ordenlig makeup på. Heldigvis skulle vi bare ud og handle i dag, så det var o k at give huden lidt luft. 


Jeg har efterhånden haft denne slags udslæt et par gange, så hvis du skulle komme ud for det samme, så har jeg nogle tips til at komme det til livs, hurtigt og effektivt!
Først og fremmest skal du holde det rent, og det gør du bedst ved at bruge en vaskegel, uden sæbe, da sæbe tørrer huden ud. Jeg bruger (som du ved hvis du er fast læser ;) ) en mild renseskum fra body shops aloe vera serie til ansigtet, morgen og aften. Derefter skyller jeg efter med iskoldt vand, da det lukker porerne, inden jeg bruger en mild dagcreme, fra samme serie. Det er vigtigt at man bruger produkter af samme serie, eller i hvert fald samme mærke, til sin anigtshud, for ikke at forvirre den for meget. Husk på at det ikke er meningen at man vasker sig og bruger cremer hver dag, huden er designet til at kunne klare sig selv, men hvis man som mig har uren og/eller tør og sart hud (kombineret hud, fedtet i T-zonen, tør på kinderne), er det en god idé at bruge nogle produkter. Men hold det simpelt! Koldt vand er mindst ligeså godt som skintonic ;) 
Derudover er det en god idé at bruge nogle fugtgivende masker. Og tro det eller lad vær, men de bedste masker til problemhud, er dem du laver selv! Den bedste maske til netop denne slags udslæt (parfume-allergi-udslæt, akne-udslæt og alm. tør hud) er honning. Helt almindelig, ren, rå honning. Men køb en ordenlig én, den skal være fast, ubehandlet og gerne økologisk. Hvis du har meget tør eller meget uren hud, kan du blande det med økologisk, koldpresset kokosolie.

Sådan gør du:
  1. Bland din maske. Du skal bruge én stor skefuld honning og en lille skefuld, letopvarmet kokosolie. Det tager lidt tid at få det blandet sammen, men det skal nok lykkes. Kom blandingen i køleskabet mens du gør dig klar.
  2. Rens dit ansigt for makeup og skidt. Bare gør som du plejer, hyg dig med det :) 
  3. Tag blandingen ud af køleskabet, og hav den klar ved dig!
  4. Væd en vaskeklud med meget varmt vand og vrid den op. Den skal gerne dampe.
  5. Læg vaskekluden på dit ansigt i 30 sek-1 minut, til porerne er let åbne.
  6. Kom blandingen på dit ansigt og lad det sidde i 10-15 min. 
  7. Vask masken af med en vaskeklud vædet med lunken vand.
  8. Skyl efter med iskoldt vand, og kom ansigtscreme på :) 
Grunden til at denne maske er så god, er pga. de gode egenskaber i både honning og kokosolie. Man mener at både honning og kokosolie er antiseptisk, hvilket er godt mod uren hud og infektioner i huden generelt. Og så er begge meget blødgørende men uden at fedte eller tilstoppe porerne! Generelt en virkelig god maske! :)) 

Og så til sidst er det altid en god idé at blive set på af en hudlæge. Jeg har en specialsalve med binyrebarkhormon til når min hud sår ud på denne måde, hvilken jeg bruger morgen og aften indtil udslættet er væk. 

Håber du kan bruge det til noget <3 

Kys kys 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar