Translate

onsdag den 12. februar 2014

Makeup rutine/fake beauty

Jeg har det ikke godt med at gå udenfor en dør uden at have taget makeup på. Jeg kan faktisk ikke engang vove mig i Netto uden liiige at have tegnet mine øjenbryn og mine øjne op. Men det er også noget jeg hygger mig meget med, at tage makeup på altså :) og det er også derfra navnet på bloggen kommer, for jeg er måske ikke den mest naturligt smukke pige der findes, men med lidt hjælp synes jeg godt jeg kan gå an ;)

Min makeup rutine <3 

Først starter jeg med at rense og klargøre mit ansigt, om morgenen er det bare vand på en vaskeklud og så et tyndt lag dagcreme til uren hud - fordi jeg har uren hud, som man kan se på billedet nedenfor. 


Derefter går det i gang! Her er de produkter jeg bruger h ve r   d a g:

Det består af: 
  • Nilens Jord concealer 
  • The Body Shop foundation til kombineret hud 
  • True Match pudder fra l'oreal 
  • Volume Million Lashes mascara 
  • Lip and Cheek tint fra The Body Shop 
  • Øjenbrynsblyant fra H&M (det er den bedste jeg har prøvet!) 
  • Sort eyeliner fra GOSH (den bedste!)
  • Øjenskyggepallette fra Wet & Wild i rosa/lilla farver 
  • ... og diverse "redskaber" ;) 
Først tager jeg concealer på. Jeg påfører det direkte på urenheder, rundt om næsen, rundt om munden og under øjnene. Derefter tager jeg et tndt lag foundation på, da den dækker ret godt. Jeg elsker denne foundation fra Body Shop, da den er meget, meget let, og derfor ikke føles så maske-agtig som andre flydende foundations ofte kan! 


Og så pudder, for at "sætte" det hele, og så ser jeg sådan her ud: 



Ikke just perfekt, men meget mere ensartet end før! 

Så tegner jeg mine øjenbryn op og kommer rouge på. Jeg bruger altid, ALTID rouge, da jeg er meget bleg, og derfor skal tilføre den der "glød" som andre har naturligt. Det tager mig omring 7 min. at tegne mine bryn op, fordi det er SÅ svært. Men så ser jeg til gengæld sådan her ud: 


Nogen vil måske synes at der er lidt for meget, men jeg har lissom gjort en ting ud af at have meget røde kinder, og jeg tror folk ville synes jeg så underlig ud hvis jeg en dag kom gående uden ;) 

Så til det sjove! Øjnene! Jeg ser jo for underlig ud uden min øjenmakeup, jeg mener kig på det der! Så jeg går i gang med min elskede sorte eyeliner. Jeg tegner en meget tynd linje langs hele det øvre øjenlåg, så tæt på vipperne som muligt. Derefter kører jeg den ud til et "cat-eye", som jeg sætter med en sort øjenskygge (det er et trick jeg har lært af min veninde Nora <3).
Jeg har cat-eye-looket sådan ca. hver dag, og det er sjovt som det look deler folk - nogen hader det mens andre elsker det! Jeg elsker det (selvfølgelig).


jeg bruger den sorte farve, nederst i højre hjørne
cat-eye <3

Jeg laver denne tynde cat-eye for at få mine øjne til at syne større, og jeg synes det virker, i hvert fald efter et lag mascara, som er det jeg slutter af med, sammen med et lag lip-tint fra Body Shop <3 



Så smuk og så falsk <3 
Og så er jeg færdig! Prøv lige at se forskellen fra første billede til det sidste her, det er jo helt vildt!
Så kan jeg drikke min kaffe færdig, tage tøj på og face verden med et tæt-på-perfekte ansigt ;) I dag skal jeg tatoveres, så er jeg nødt til at se lidt godt ud! Jeg håber du kan bruge det til noget :)

Kys kys 

1 kommentar:

  1. Flott innlegg om Tatovering Bryn Oslo ! Vi vil koble til denne spesielt gode artikkelen på nettstedet vårt. Hent opp det gode skrivet.

    SvarSlet