Translate

torsdag den 13. marts 2014

forårsfrisk makeup

Hej søde læsere <3 :)

Nu har solen skinnet i tre dage og det skal fejres med et nyt, frisk, forårslook. Derfor har jeg lagt en lidt anderledes makeup i dag, som er mere let og mere frisk end den tunge cateye jeg plejer at rocke, og jeg ville gerne dele det med jer. Dette er ikke en typisk step-by-step tutorial, men bare en let gennemgang af hvad jeg har gjort.

Jeg har startet med at skifte den lidt tunge foundation ud med min mineralpudder fra l'oreal. Jeg bruger den lyseste de har, året rundt, for jeg tager ikke så godt imod solen, dvs. jeg er evig-bleg. Jeg tror det ligger til familien, for min søde kusine har samme "problem".
Jeg lægger et meget tyndt lag de steder hvor min hud er fin, og et lidt tykkere lag der hvor jeg har urenheder eller røde pletter. Det gode ved mineralpudder er at det blender rigtig fint ind i huden, uden at man ser sminket ud. Det giver også en god glød til huden, lidt som en solskinspudder, hvilket jeg elsker.

Derefter tog jeg min baked blush fra The Body Shop, og påførte et let lag på mine kindben. Denne bagte kinderødt har tre farver og maaaasser af glimmer, så den giver en rigtig flot glød til kinderne!

Derefter tog jeg den samme blush og brugte den fine beige farve den indeholder, som øjenskygge! Det er så smart når man kan bruge én ting til flere ting (lidt lissom når man bruger øjenskygge til at definere sine ansigtstræk!). Jeg lagde den næsten helt op til øjenbrynet, men fokuserede mest på den ydre del af øjenlåget, da jeg har meget runde øjne, og at dette giver effekten af mere mandelformede øjne. Farven passer rigtig fint til min øjenfarve, da jeg har nole grå/grønne undertoner i den, men beige er generelt en farve der passer godt til alle øjenfarver.

For at tilføre endnu mere glød, tog jeg min Body Shop Brush On Radiance og påførte den på mine kindben, langs t-zonen og på min hage, samt på min hals og det øverste af brystkassen. Dette vil fange sollyset rigtig fint, og give illusionen om super sund hud!



Til sidst tegnede jeg mine øjenbryn op og kom mascara og lipgloss på :) Og så er jeg klar til at face dagen med en vildt skinnende hud (og ikke på den dårlige måde! ;) )

Jeg tog et billede med flash for virkelig at understrege resultatet:

Alt i alt et super naturligt look jeg håber I vil prøve af :) Det tog ca. 15 min i alt, så hold dig ikke tilbage! Den lipgloss jeg bruger er fra e.l.f. og den hedder Luscious Liquid Lipstick, i farven Cherry Tart (hvis jeg husker rigtigt). Den kostede tyve kroner, og den er per-fekt! Den ser så naturlig ud, den holder shine længe og så er applikationen simpelthen så nem, da den har en skrånet filttip, formet som på en alm. læbestift, hvor glossen kommer ud igennem, og gør det vildt nemt at påføre.

Håber I ku li det <3
kys kys

Ingen kommentarer:

Send en kommentar