Translate

søndag den 2. marts 2014

Oil-pulling

Hej søde læsere :) dette indlæg kommer til at handle om fænomenet Oil-pulling! Som nævnt i mit kokosolie indlæg, er det en af de mange ting jeg bruger min kokosolie til. Jeg vil starte ud med at sige, at der ikke er nogle videnskabelige beviser på de positive virkninger af oil-pulling, men sådan er det med mange ting! Desuden er der utrolig mange mennesker har haft gode virkninger af det, så jeg tror snart jeg er en believer ;)

Teorien bag oil-pulling er, at man ved at gøre det, fjerner en masse af de grimme bakterier i munden, og efterlader kroppens immunforsvar klar til at bekæmpe alle andre ting, som f.eks. akne, infektioner, svamp osv. Og så skulle det eftersigende også give hvidere tænder, kæmpe plus!

Måden man oil-puller på, er at man tager en skefuld olie - f.eks. økologisk kokosolie! - i ren mund, og så "swusher" det rundt, altså gør samme bevægelser som man ville med mundskyl, i munden i tyve min. Det kan gøres om morgenen mens man tager sminke på, eller om aftenen mens man ser deadline ;) :) Det kan godt være lidt hårdt for kinderne de første par gange, men det kommer man over. Så spytter man ud, og renser munden med vand. Idéen er så at olien har været alle steder, inde mellem tænderne, rundt om tungen, osv. osv., og trukket al skidt og møg ud! Det er bl.a. derfor det er meget vigtigt at man ikke synker olien når man er færdig!

For at få den fulde effekt af oil-pulling, skal man gøre det hver dag, som sagt i tyve min. Jeg må indrømme at jeg aldrig selv får det gjort hver dag, men det planlægger jeg at starte på. Og man skal være klar på, at hvis man døjer med akne eller uren hud, så vil det blive værre de første tre uger, men efter det så vil man se en stor forandring i ens hud! Det er virkelig effektivt! :)

Jeg håber I vil prøve at kaste jer ud i oil-pulling, og hvis I har spørgsmål så skal I være velkommen til at spørge mig ;) har I andre helse-ting I kunne tænke jer at vide noget om?
Kys <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar